Pomoc przy otwieraniu sklepu
Chciałbyś otworzyć swój sklep z odzieżą używaną? Nie wiesz jak zacząć?
Z przyjemnością pomożemy Ci we wszystkim. Otwórz sklep i zacznij zarabiać razem z nami.
Pomoc przy otwieraniu sklepu
Drogi kliencie, jeśli zastanawiasz się nad otworzeniem własnego butiku typu „second hand” i nie wiesz jak to zrobić, to świetnie trafiłeś. Swój nowy biznes możesz sfinansować samodzielnie lub skorzystać z dotacji, które oferuje Unia Europejska. Chętnie pomożemy Ci rozpocząć Twój biznes. Podzielimy się z Tobą zdobytym doświadczeniem, dzięki czemu zaoszczędzisz swój czas i pieniądze. Zapraszamy Cię do współpracy.
Przede wszystkim zapewniamy:
- Bardzo dobrej jakości niesort
- Możliwość wyboru towaru (bardzo ważne przy małym zapleczu)
- Ciągłość dostaw
- Aranżację wystroju lokalu
- Fachową pomoc w wycenie towaru
Poniżej zamieściliśmy poradnik, dzięki któremu będziesz mógł się zorientować jakie przygotwania należy wykonać, aby otworzyć swój sklep z odzieżą używaną i odnieść powodzenie. Oczywiście we wszystkim chętnie Ci pomożemy. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, napisz do nas lub zadzwoń.
7 porad
Jak otworzyć swój sklep z odzieżą używaną?
Wybór lokalizacji sklepu i wielkości sklepu
Wybór lokalizacji sklepu jest szczególnie ważnym zagadnieniem. Chętnie Ci w tym pomożemy. Naszym zdaniem lokal musi być łatwo dostępny dla klientów i widoczny wśród innych sklepów. Warto go umiejscowić tam, gdzie ludzie chodzą do pracy, w pobliżu skrzyżowań czy przystanków komunikacji miejskiej lub w pobliżu dużych i znanych sklepów np. spożywczych.
Wielkość sklepu nie ma znaczenia pod warunkiem, ze jest on odpowiednio zatowarowany i urządzony. Nawet mały elegancki sklepik z używaną odzieżą przyciągnie rzeszę klientów.
Wybór formy sprzedaży – Towar na wagę czy towar wyceniony?
Bardzo dobrej jakości niesort – Sprzedaż towaru na wagę jest korzystna w sklepach o małej powierzchni lub znajdujących się w niewielkich miejscowościach.
Możliwość wyboru towaru (bardzo ważne przy małym zapleczu) / Fachową pomoc w wycenie towaru – Oferta korzystna dla sklepów działających w formie butików. Każda rzecz powinna być wyceniona i zawieszona na wieszaku/ ułożona na półce. Wybór tej formy wymaga od właściciela większego nakładu czasu pracy, ale przekłada się on na większe zyski.
Wybór strategii sprzedaży – Kiedy przeceny, a kiedy nowe dostawy?
Ciągłość dostaw – By pomóc klientowi w dokonaniu zakupu ważna jest poinformowanie go o wyprzedażach towaru i dostawie nowego towary. Pomagamy opracować strategię sprzedaży w oparciu o swoje doświadczenie.
Wybór wyposażenia – Nowe meble czy rynek wtórny?
Aranżację wystroju lokalu – Najbardziej estetycznym rozwiązaniem są systemy rurowo-kulkowe, które sprawiają, że wnętrza sklepów są przestronne i eleganckim. Warto zakupić również kilka stojaków, kosze, wieszaki i ladę. Wyposażenie nie musi być nowe. Pomagamy w aranżacji lokalu biorąc pod uwagę jego wielkość oraz asortyment.
Wybór reklamy zewnętrznej – Jakie logo, baner?
Reklama zewnętrzna jest bardzo ważna. Powinna być widoczna i atrakcyjna. Pomaga klientowi znaleźć sklep i przyciąga jego uwagę. Warto zainwestować w ciekawe logo i hasło, które zapadnie klientom w pamięci. Zamiast słów „tania odzież” lepiej użyć „odzież ekskluzywna”
Wybór towaru – Niesort, sort, cream czy outlet?
Ilość towaru zależy od powierzchni sklepu. Szacuje się, że na sklep o powierzchni około 30m2 powinno się zakupić ok. 150-200kg odzieży sortowanej na otwarcie sklepu oraz zapewnić cotygodniowe dostawy w wielkości 20-50kg.
Odzież sortowana jest towarem o wysokiej jakości, bez brudnych czy uszkodzonych egzemplarzy. Dzieli się na damską, męską i dziecięcą (każdy typ można zamówić zgodnie z własnymi potrzebami). W lokalu o niewielkiej powierzchni, gdzie nie ma miejsca na kosze, sprawdzi się idealnie. Najlepiej sprzedawać ją wycenioną i porozwieszaną na wieszakach. W butikach warto zainwestować w odzież typu cream.
Odzież niesortowana to taka, w której mogą być sztuki brudne czy uszkodzone. Nie ma też pewności ile % będą one stanowiły z całej dostawy. Właściciel musi poświecić więcej czasu na osobiste przesortowanie dostawy i odrzucenie towaru do utylizacji. Jest to oferta korzystana przy sprzedaży na wagę.
Outlet to odzież z metkami. Istnieje jednak ryzyko, że mimo towaru zananych marek nie będzie na nie popytu, bo np. wyszły one już z mody.
Wybór towaru – Odzież damska, męska czy dziecięca?
Sklepu z używaną odzieżą najczęściej odwiedzają kobiety i osoby młode, dlatego wybierając towar warto o tym pamiętać. Kobiety bardzo często szukają również ubranek dla dzieci czy partnerów.
Twój sukces jest naszym sukcesem!
Zadzwoń do nas +48 889 167 990
Przykładowe zdjęcia jednego ze sklepów, który pomogliśmy otworzyć.